Głównym zadaniem koła dwumasowego jest tłumienie drgań generowanych przez silnik, poprawa komfortu jazdy oraz ochrona skrzyni biegów. Uszkodzone koło dwumasowe nie spełnia podstawowych zadań, dlatego warto w porę zdiagnozować. Jak to zrobić?
Teoretyczna żywotność koła dwumasowego to 160-200 tysięcy kilometrów, ale przy nieodpowiedniej eksploatacji już po 50-60 tysiącach kilometrów pojawiają się pierwsze problemy. Uszkodzone koło dwumasowe nie tylko wpływa negatywnie na komfort jazdy – zwiększone drgania i wibracje – ale również na skrzynię biegów, która narażona jest na zwiększone przeciążenia i szarpnięcia.
Do najczęstszych objawów uszkodzonego koła dwumasowego należy przede wszystkim hałas i stukanie pochodzące z silnika podczas włączania i wyłączania zapłonu. Drgania, które wydobywają się z okolic silnika podczas pracy na biegu jałowym przenoszone są na karoserię i odczuwalne są wewnątrz kabiny. W wielu przypadkach praca silnika jest nierówna, niekiedy nawet przerywana.
Jeśli podczas jazdy z okolic silnika lub skrzyni biegów wydobywają się niepokojące stuki i hałasy, podczas ruszania odczuwalne jest szarpanie, zaś płynne ruszanie lub zmiana biegów jest praktycznie niewykonalna, należy czym prędzej skontrolować dwumasowe koło zamachowe.
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...